Daisy Fullbright's mental ruminations

Tízből hetet

2020. szeptember 17. 16:35 - Daisy Fullbright

„tudjátok, az a baj veletek, hogy ti azt gondoljátok, az életben problémák vannak, és megoldásokat kell találni. Valójában az életben tragédiák vannak, és irgalomra van szükség.”*

Botok tízes: túlterheltség, nincs perspektíva

A Botok tízes olyan kihívásokra utal. amelyek- legalábbis időnként- komoly túlterhelést jelentenek Önnek. Lehet, hogy valóban nem nőtt még fel a feladathoz, vagy egyszerűen nem tud célszerűen, ügyesen cselekedni. Elképzelhető, hogy túl sokat vállalt magára (EMELKEDIK A MAG ÁRA?), mert azt hiszi, hogy mindent Önnek kell elvégeznie. Nézzen körül: lehet, hogy legalább néhány „botot” elengedhetne, vagy másokra bízhatna!**

kilences: zárkózottság, régi sérülések (Emese története)

…én megfőzöm, s te megeszed…persze nem étel szempontjából, ez csak a csúsztatás, CSÚSZTATOTT PALACSINTA…férfi szempontjából…mindig ez van…már anyámmal is ez volt…ez egy minta…ki kell mozogni…vívni, szertornázni, úszni, biciklizni, kirándulni, gyógytornázni...

nyócas: meglepetés, gyors változás (angol lány története)

…szaggatottan vettem a levegőt, annyira meglepődtem…persze éreztem, hogy ez lesz, de nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan…eddigi életem során azért nem ez volt a jellemző…inkább a türelmet tanította nekem a sors…lehet, megtanultam már…és akkor a minta lepergett rólam egy pillanat alatt…és ott álltam, valójában én…aki lenni akartam…vagy, aki vagyok, és mindig is voltam…

hetes: önvédelem, kedvező helyzet (Valter története)

…sose szívleltem az irigy, rosszindulatú embereket…csinálják végig azt, amit én, és úgy irigykedjenek…azért, mert nem látszik, még lehet valami a zsákomban…mindenki cipel valamit…pláne közel 50-hez…mondjuk ez lehet jó is, hogy nem látszik…így nem számítanak arra, hogy felkészült vagyok…az élet felkészített…a transzferencia irodalom kizárólag olyan férfi terapeutáktól származik, akiknek komoly gondot jelentett a jelenség***…én tudom kezelni…mindig is tudtam…pláne, hogy nem is létezik…egyesek szigetországi szerzők szerint…SZIGETELŐ JÓSZÁG?

740full-monty-python_s-flying-circus-screenshot.jpg

hatos: siker, örömteli alkalom (angol lány története)

…az első könyvemet itt Magyarországon mutatták be…bár nem értem miért…mi lehet olyan vonzó ennek a tüzes népnek a hideg, brit értékekhez…lehet, hogy pont ez…lehűti őket…megnyugtatja…az angol hidegvér…és a rettenetesen fárasztó, már-már pihent humor…tanulunk egymástól…ez lehet…A KECSKE MEG MEKEG

ötös: kihívás, bizonyságtétel a bátorságról (Andris története)

…szar ez az ötödik osztály…de csak kibírjuk valahogy…tavaly direkt élveztem, hogy otthonról tanultunk…végre együtt foglalkozott velem az anyám és az apám…ritkán látom őket…és akkor is minek…csak a számonkérés…mintha csak ez lenne a világon…ők sem igazán vannak a helyzet magaslatán…folyton a vádaskodás…ha nem egymást szapulják, akkor engem…idén szar tanuló leszek…megmutatom, hogy meg lehet bukni…Péter**** bácsi is ezt javasolta…HAVAS TORTA

négyes: nyitottság, biztonság (névtelen történet)

…a négyessel mindig is valami baj volt…mintha nem lehetett volna róla beszélni, hogy négyen voltunk, nem hárman…és most végre nyíltan lehet…legalábbis bizonyos körökben…nem volt negyedik oldal…nem úszhattam a negyedik sávban…nem vihettem haza négyest…komolyan, még a hármas is jobb volt, mert akkor tudták, hogy valószínű nem értem…négyesnél gyanították, hogy értem, csak nem figyeltem oda…na, de mostmár lehet örülni a négyesnek is! FÉNYES NAGYIK, FENYVESBEN EGY GYÍK?

Botok hármas: lendületes növekedés, perspektíva

A Botok Hármas azt mutatja, felértünk egy magaslatra, amely stabil alapot ad, és ahonnan kedvező kilátás nyílik a közeli és a távoli jövőre. Ez a lap a legkedvezőbb kártyák közé tartozik, mert összekapcsolódnak benne a kedvező kilátások és a stabilitás. Egészséges önbizalom. KÖRBIZALOM?

Utórezgés: a bokaaláfordulás, vagy bármilyen baleset, betegség egy misztérium, egy titok, amin keresztül megértjük és megtanuljuk a testünk jelzéseit, és ha belemegyünk ennek a misztériumnak az invitálásába, mélyebben rálátunk életünk titkaira, kincsre lelünk, amit máshogy is megkaphatunk, csak úgy gyakran nem értjük…*****

*Idézet Pilinszky Jánostól

**Idézet Hajo Banzhaf- Gyakorlati Tarot-kézikönyv című művéből, a számokhoz rendelt címek is a Botok lapjainak jelentését idézik

***Nem pontos idézet a Terápia című magyar filmsorozatból

****Utalás Popper Péterre, a történetből a megbukás javaslata valós, a többi kitalált történet, ha bármilyen egyezés van a professzor esetével, vagy bármilyen más történettel, az a véletlen műve

*****Átdolgozott idézet Pál Ferenc – Sorsunk dimenziói című előadásából (Nyitott Akadémia)

HATÓERŐK

Képen: The Monthy Python's Flying Circus-screenshot from www.listal.com

Budapest, 2020. szeptember 17. Újhold

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://daisyfullbright.blog.hu/api/trackback/id/tr2516204730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása