Daisy Fullbright's mental ruminations

A kígyó a farkába harap (nyolc apró novella)

2020. szeptember 12. 14:52 - Daisy Fullbright

egy: kimonó

Azt álmodtam, hogy megcsalod Gábort, mert kimonóban járkál otthon és nem hajlandó gatyát felvenni napközben….

kettő: aszinkron

Aszinkron (aszimmetrikus) helyzetekben a Thordike-féle sarkított-effektus törvény szerint nem alakul ki kooperáció, a felek csak büntetik egymást. A sarkított effektus leegyszerűsítve: ha pozitív a visszajelzés folytasd, ha negatív változtass. Győztes csapaton ne változtass, vesztesen változtass! De ez ennyire nem egyszerű. Kérdés, hogy kinek mi a pozitív visszajelzés, illetve a törvény a kísérleti eredményeket nem támasztotta alá. Úgy tűnik, kooperáció akkor is kialakulhat aszinkron helyzetben, ha a felek random cselekednek a visszajelzésektől függetlenül, és az az abszurd stratégia, ahol ha pozitív a visszajelzésre változtatunk, ha negatív nem változtatunk, is célravezetőbb, mint az effektus törvény követése.  A kígyó a farkába harap minden hetedik gombnyomás pár után.*

három: bukófordulás

…sokáig tartott, míg megtanultam bukófordulni…5 évesen már úsztam, de csak most jöttem rá, hogyan kell…amikor először csináltam leesett a sapka a fejemről az uszoda aljára…Már megint ilyen fenemélyre kell mennünk?**…akkor még egy búvárkislányt kértem meg, hogy hozza föl…és legközelebb vettem egy újat, mert ez rámnyúlt…addigra magam is le tudtam menni az aljára, de már nem volt rá szükség…

négy: koronatanú

  • Ki a koronatanú?
  • A madárjós.
  • Pont ő? Mit láthatott?
  • A madarak vonulását és énekét ismeri.
  • Az igazságügyi szakértő szerint Alice-szindrómája van. Nem használhatjuk semmire.
  • Mikor igen?
  • A múltban.
  • A múltban old meg rejtélyeket? Mire megyünk azzal most?
  • Az idő- tér kontinuitás értelmében sokra.

megjegyzés: Na ezzel a címmel merész most bármit írni….

öt: hátulról tisztára a Mácsai

2020. április 2-án hazafele jövet az 1-es villamosról leszállva a volt Stadion megállónál hátulról megláttam a Mácsait. Sajnos csak a feje volt hátulról olyan, mert lejjebb vittem a tekintetem, és csalódnom kellett. Azért még a metró megállóig követtem, de csak nem akart ő lenni, hogy a rosseb egye meg!

hat: karcagi tél

…34 éves nő, 11 éves kislánnyal, post traumás sokkban ki tudja mióta, akár 20 éve…agyvérzés…húrcolászás Debrecen és Karcag közt…Karcagról még vissza Debrecenbe a kómában, hátha donornak még jó lenne…eddig se használták másra, csak donornak…szeretet? nyelv?: agresszió?

hét: keresve sem találni- Szavanként bruttó 127 Ft-editált változat (eredeti Bp, 2014. okt.15. majd 2017-es Moly antológiában megjelent a Semmi kategóriában)

A szerelmet eredetileg egy igen magasztos érzésnek gondolták, melyet tiszta eszmeiség övezett. Eme érzelem kristálytiszta formájában a párok ámulatból ámulatba esnek, miközben tudják, hogy a párkapcsolatért minden nap meg kell küzdeni úgy, hogy egymás mestereivé válnak.

Mindehhez képest ma egy jó hírű magyar heti magazin hasábjain a következőket olvasom: „A Társkereső rovatban megjelenő magánhirdetések szavanként bruttó 127Ft-ba kerülnek.” Valóban? Szavanként bruttó 127Ft-ért ma Magyarországon lehet találni társat? Akkor: Kérek Társat! Ez összesen 254Ft, a kerekítéssel 255. Persze lehetek szofisztikáltabb is: Keresek egy biztosan altruista férfit. Nem öreget, nem csúnyát. Pályázati előny: végzettség, követelmény: kupon. A sanyarú időkre tekintettel lévén hamis papírokat is elfogadok. Sőt egyeseknek magam is szívesen hamisítok. TALPRAESETT jeligére a kiadóban. Ez így mindösszesen 4064 Ft, kerekítve 4065.

10600576_719300461474866_2639946357104119453_n.jpg

nekem nyóc: kecskebéka Debrecen, 2014. augusztus 13.

Tegnap este beugrott az ablakomon egy béka. Ha kétéltű-tani ismereteim nem csalnak, kecskebéka. Ezen elmerengtem. Hol tart már a tudomány, hogy emlős-kétéltű hibrideket hoz létre és ím én ennek részese lehetek. Amikor itt tartottam az eszmefuttatásban a béka, mintha olvasna gúnyos gondolataimban, kiugrált az ajtón. Világos, ha valaki az ablakon jön be, az az ajtón fog távozni. Ez már csak a dolgok természetes rendjéből következik. Vajon tovább maradt volna, ha a gyerekmesékben szereplő békaherceggel azonosítom? Ezen nem volt időm elmélkedni, mert valaki a vállamnál fogva erőszakosan megrázott:

- Rita, azonnal kelj fel, árvíz van!

- Itt, Debrecen közepén? Ahol a híg mosogatólére emlékeztető Tócón kívül közel s távol semmilyen vízforrás nincs!

Az óra csörgése ebben a pillanatban keltett teljes tudatomra. Álom az álomban? Álomparalízis? Vagy csak ízelítő abból, hogy egyszerre több valóságot is tudunk realitásnak érzékelni?

*Zanzásított részletek Mérő László- Mindenki másképp egyforma című művéből

**Idézet a Terápia című magyar filmsorozatból

Budapest, 2020. szeptember 12.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://daisyfullbright.blog.hu/api/trackback/id/tr4616198934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása